Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/34929
Title: The sources of marketing information used by an enterprise in light of results of a research – analysis comparative
Other Titles: Джерела маркетингової інформації, що їх використовують підприємства в світлі результатів дослідження – порівняльний аналіз
Authors: Rawski, M.
Bibliographic description (Ukraine): Rawski M. The sources of marketing information used by an enterprise in light of results of a research – analysis comparative / M. Rawski // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика : збірник наукових праць. – 2016. – № 848. – С. 50–55. – Bibliography: 4 titles.
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: marketing
marketing information
marketing information sources
primary sources of information
secondary sources of information
internal sources of information
external sources of information
маркетинг
маркетингові джерела інформації
первинні джерела інформації
вторинні джерела інформації
внутрішні джерела інформації
Abstract: Statement of the problemThe aim of the publication is to show the diversity of the significance of different sources of marketing information in companies conducting different types of activity (manufacturing, services and trade) on the Polish market. Theses are formulated on results of research conducted by the Marketing Department of Cracow University of Economics in 2013. The subject of the research was: “The scope and conditions of marketing use by companies in Poland”. For all researched companies validity of the various sources of information is the same. Company’s own experience and intuition prevail as the most important information sources and least important to the study commissioned specialized agencies. The type of company’s activity does not relate to differentiation of information sources used by companies. Manufacturing companies often use ready-made information from various external sources. Service companies prefer to use their own marketing research, market research outsourced to specialized agencies and they also often use their own experience and intuition. Trading companies often use their own data. Differentiation of the importance of the use of information sources by companies in cross-section of the type of activity is low. Метою публікації є показати різноманіття значущості різних джерел маркетингової інформації в компаніях, що проводять різні види діяльності (виробництво, послуги і торгівлю) на польському ринку. Матеріал сформульовано за результатами досліджень, проведених кафедрою маркетингу Краківського економічного університету в 2013 році Предметом дослідження було – обсяг і умови використання маркетингу компаніями в Польщі. Для всіх досліджуваних компаній обґрунтовано різні джерела інформації, власний досвід і інтуїція компанії переважають як найважливіші джерела інформації і не менш важливе значення для дослідження на замовлення мають спеціалізовані установи. Вид діяльності фірми не належить до диференціації джерел інформації, використовуваних компаніями. Компанії-виробники часто використовують готову інформацію з різних зовнішніх джерел. Сервісні компанії вважають за краще використовувати власні маркетингові дослідження, маркетингові дослідження на аутсорсинг у спеціалізованих установах, і вони також часто використовують власний досвід і інтуїцію. Торгові компанії часто використовують свої дані. Розмежування важливості використання інформаційних джерел компаніями в поперечному перерізі розглянуто як низький вид діяльності.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34929
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2016. – №848

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8_50-55.pdf136.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.