Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/34925
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKulinich, T.-
dc.contributor.authorMnykh, Yа.-
dc.date.accessioned2017-01-04T07:50:08Z-
dc.date.available2017-01-04T07:50:08Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationKulinich T. Directions and possibilities of small enterprises’ profitability growth in the field of domestic store sales of building materials / T. Kulinich, Yа. Mnykh // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика : збірник наукових праць. – 2016. – № 848. – С. 19–26. – Bibliography: 8 titles.uk_UA
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34925-
dc.description.abstractThe article investigates the ways of profitability growth of small enterprises, specialized in store sales of building materials. Among possible options, there are highlighted those, that can provide higher income and development for analyzed type of enterprises and also maintain their competitiveness in the market. In this article are formed list of measures, that will improve profitability of members of the building materials market, especially of small enterprises of store sales. The main attention is dedicated to the questions of marketing and distribution stimulation of those enterprises, which are considered as a fundamental condition of their profits increasing. There are also analyzed alternative options of strategic solutions for this sphere, their advantages and disadvantages. The most effective methods and strategies of profitability growth for small enterprises of this type are identified. The lasts are systematized and combined into a single mechanism of consistent decisions. Визначено напрями підвищення прибутковості малих підприємств магазинного продажу будівельних матеріалів. Серед можливих варіантів виділено ті, які здатні забезпечити вищий прибуток і розвиток таких підприємств та підтримання їхньої конкурентоспроможності на ринку. Сформовано перелік заходів, які дають можливість підвищити прибутковість представників ринку будівельних матеріалів, а саме малих підприємств магазинного продажу. Особливу увагу звернено на питання стимулювання маркетингу і збуту таких підприємств, які розглянуто як визначальну умову для приросту їхнього прибутку. Проаналізовано також альтернативні варіанти стратегічних рішень для цієї сфери, їхні переваги та недоліки. Виокремлено найефективніші методи та стратегії з підвищення прибутковості підприємств цього типу. Останні систематизовано та об’єднано у єдиний механізм послідовних рішень.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВидавництво Львівської політехнікиuk_UA
dc.subjectprofituk_UA
dc.subjectprofitabilityuk_UA
dc.subjectpossibilities of growthuk_UA
dc.subjectbuilding materials marketuk_UA
dc.subjectmarketing policyuk_UA
dc.subjectdistribution policyuk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectsmall enterprisesuk_UA
dc.subjectприбутокuk_UA
dc.subjectприбутковістьuk_UA
dc.subjectможливості підвищенняuk_UA
dc.subjectринок будівельних матеріалівuk_UA
dc.subjectмаркетингова політикаuk_UA
dc.subjectзбутова політикаuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectмалі підприємстваuk_UA
dc.titleDirections and possibilities of small enterprises’ profitability growth in the field of domestic store sales of building materialsuk_UA
dc.title.alternativeНапрями і можливості підвищення прибутковості малих підприємств у сфері вітчизняного магазинного продажу будівельних матеріалівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Логістика. – 2016. – №848

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4_19-26.pdf159.82 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.