Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/34851
Title: Е-channel migration strategy – a double-edged sword?
Other Titles: Е-канал стратегія міграції – двосічний меч?
Authors: Bondos, І.
Bibliographic description (Ukraine): Bondos І. Е-channel migration strategy – a double-edged sword? / I. Bondos // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Проблеми економіки та управління : збірник наукових праць. – 2016. – № 847. – С. 10–15. – Bibliography: 23 titles.
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: channel migration
switching channel
online channel
customer retention
cost perception
multichanneling
канал міграції
перемикання каналів
онлайн-канал
утримання клієнтів
сприйняття вартості
багатоканальність
Abstract: As companies implement multichannel strategies and attempt to manage consumers' multichannel behavior, the migration of customers from traditional to new and alternative channels seems ubiquitous. The literature distinguishes two main types of customer migration strategies – forced and voluntary customer E-channel migration strategies. The purpose of this analysis will be an indication of the potential consequences of a customer migration strategy to the online channel – such a solution is increasingly applied by service providers. However, it should be aware of the consequences of such a solution – these consequences are favorable as well as unfavorable to the strategy initiator. To achieve this objective achievements of scientific literature has been analyzed. Оскільки компанії реалізовують багатоканальні стратегії і намагаються управляти багатоканальною поведінкою споживачів, міграція споживача від традиційних до нових і альтернативних каналів здається всюдисущою. У літературі розрізняють два основні типи стратегій міграції споживачів – вимушена та добровільна міграційна стратегії споживача E-каналу. Метою цього аналізу є виявлення потенційних наслідків міграції клієнтів до онлайн-каналу – таке рішення все частіше застосовується тими, хто надає послуг. Проте необхідно усвідомлювати наслідки такого рішення, що є як сприятливими, так і несприятливими для стратегії ініціатора. Для досягнення цієї мети проаналізовано досягнення наукової літератури.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34851
Content type: Article
Appears in Collections:Проблеми економіки та управління. – 2016. – №847

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3_10-15.pdf296.99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.