https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/3263
Title: | Synthesis, properties, functionalisation and applications of carbon nanotubes: a state of the art review |
Other Titles: | Синтез, властивості функціоналізація та застосування вуглецевих нанотрубок: огляд сучасного стану |
Authors: | Broza, Georg |
Bibliographic description (Ukraine): | Broza G. Synthesis, properties, functionalisation and applications of carbon nanotubes: a state of the art review / Georg Broza // Chemistry & Chemical Technology. – 2010. – Volume 4, number 1. – P. 35–45. – Bibliography: titles. |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Publishing House of Lviv Polytechnic National University |
Keywords: | synthesis carbon nanotube filler nanocomposite синтез вуглецева нанотрубка наповнювач нанокомпозит |
Abstract: | Дослідження фулеренів і особливо вуглецевих нанотрубок (ВНТ) відкрило абсолютно нові перспективи для розвитку полімерних матричних композитів із новими властивостями і областями застосування. ВНТ, які проявляють непередбачувані властивості, як механічні, так і електричні, маютьв еличезний потенціал як наповнювачі, тобто як підсилювачі в нанокомпозитах. З відкриттям ВНТ зусилля дослідників були спрямовані на виявлення умов їх отримання, модифікації та властивостях. The investigation of fullerenes and especially of carbon nanotubes (CNTs) has opened a new window for the development of polymer matrix composites with novel properties and applications. CNTs, which have a number of unexpected properties, both mechanical and electrical, seemto have a large potential as a filler, i.e. as a reinforcement in nanocomposites. With the discovery of carbon nanotubes, the research efforts have been initially concentrated on the better understanding of their processing conditions, modification, and properties. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/3263 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Chemistry & Chemical Technology. – 2010. – Vol. 4, No. 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.