DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Кропивницька, Христина | - |
dc.date.accessioned | 2015-04-15T12:15:03Z | - |
dc.date.available | 2015-04-15T12:15:03Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Кропивницька Х. Адміністративно-правові засади проведення мирних зібрань / Христина Кропивницька // Право та психологія : матеріали І Міжнародної конференції молодих вчених LPS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Україна, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 40-41. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 5 назв. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/26893 | - |
dc.description.abstract | Subject freedom of assembly lately is important for Ukraine. After all, citizens complain about the obstruction of this right by the local authorities and the courts unreasonably prohibit them protest. In turn, the judges complain about the loopholes in legislation and pending the adoption of a special law that would determine the order of rallies and demonstrations. Peaceful assembly is a form of constituent power of the people. The state should monitor its implementation and to stop, if it violated the constitutional rights of individuals and society as a whole. This approach is enshrined in the Constitution of Ukraine. The importance of the right to peaceful assembly led to constitutional rule that this right may be restricted only by the courts. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | uk_UA |
dc.subject | peaceful assembly | uk_UA |
dc.subject | administrative law | uk_UA |
dc.subject | constitutional law | uk_UA |
dc.subject | legislation | uk_UA |
dc.title | Адміністративно-правові засади проведення мирних зібрань | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Право та психологія (LPS-2013). – 2013 р.
|