https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/26784
Title: | Створення Євразійського кластера залізничного транспорту для підвищення професіонально-наукового потенціалу |
Authors: | Чеклов, Володимир Подкользіна, Катерина |
Bibliographic description (Ukraine): | Чеклов В. Створення Євразійського кластера залізничного транспорту для підвищення професіонально-наукового потенціалу / Володимир Чеклов, Катерина Подкользіна // Інженерна механіка та транспорт : матеріали IІІ Міжнародної конференції молодих вчених EМТ-2013, 21–23 листопада 2013 року, Україна, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 74-79. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 3 назви. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Keywords: | кластер обмін досвідом модель навчання науковий потенціал кваліфікація |
Abstract: | The task of this article is an analysis of position of the railway industry in the Euro-Asian space, getting the effect of the creation in Euro-Asian cluster of railway universities. Combining science at a European and Asian universities cluster rail transport will have at its disposal a strong base in the rail sector. This will not only best use of human resources, research and development, but also will promote rail transport market to a whole new level. Competition between roads remain as such, the cluster is not a monopoly, but its creation greatly strengthen weaknesses in the scientific aspect of employment in many countries, and enhance overall competitiveness of rail transport in Europe and Asia to other modes of transport, improve and simplify the interaction of both legally and technologically. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/26784 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Інженерна механіка та транспорт (EMT-2013). – 2013 р. |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
026-074-079.pdf | 539.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.