Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/25841
Title: Теоретичні аспекти оцінювання рівня конкурентоспроможності товару
Authors: Кулиняк, І. Я.
Демків, О.-І.
Bibliographic description (Ukraine): Кулиняк І. Я. Теоретичні аспекти оцінювання рівня конкурентоспроможності товару / І. Я. Кулиняк, О.-І. Демків // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 61–65. – Бібліографія: 14 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: конкурентоспроможність
товар
конкуренція
товар-аналог
competitiveness
product
competition
product-analogue
Abstract: На основі критичного аналізу досліджень вітчизняних та зарубіжних науковців систематизовано відомі теоретичні положення та розроблено методичні рекомендації щодо оцінювання рівня конкурентоспроможності товару. Визначено етапи оцінювання рівня конкурентоспроможності товару та подано їх характеристику. Виокремлено управлінські рішення, які можуть приймати менеджери на основі інформації, отриманої в процесі оцінювання рівня конкурентоспроможності товару. In this article based on critical analysis of the research of domestic and foreign scientists the currently theoretical positions are systematized and the methodological recommendations to assess the competitiveness of the goods are elaborated. The international level including competition of the economic systems countries groups that are part of the economic associations, as well as international economic organizations, transnational and multinational corporations is allocated. The scientists’ interpretations of the terms “competitiveness” and “competitiveness of the goods” are considered. The general and specific principles of assessment the competitiveness of the goods are singled out. The process of assessment the competitiveness of the goods is allocated and its features are given. Based on the review of the literature the types of methods for assessment the competitiveness of the goods are summarized. The approaches to identify a set of product parameters of the assessment and ranking are considered. The management decisions that may be taken by managers on the basis of information obtained in the process of assessment the competitiveness of the goods are singled.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25841
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2012. – № 749

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13-61-65.pdf167.91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.