Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/25839
Title: Управління маркетинговими ризиками: теоретичний та прикладний аспект
Other Titles: Theoretical and applied aspects of marketing risk management
Authors: Солнцев, С. О.
Овчиннікова, А. В.
Bibliographic description (Ukraine): Солнцев С. О. Управління маркетинговими ризиками: теоретичний та прикладний аспект / С. О. Солнцев, А. В. Овчиннікова // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 85–89. – Бібліографія: 12 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: ризик
маркетинговий ризик
управління ризиками
оцінювання ризиків
інструменти управління ризиками
risk
marketing risk
risk management
risk evaluation
risk management techniques
Abstract: Розглянуто сутність управління ризиками та підходи авторів до виділення етапів управління ризиками. Запропоновано виділити процес оцінювання ризиків у окремий етап управління ризиками. Розглянуто особливості управління маркетинговими ризиками. Проаналізовано основні стратегії управління ризиками та інструменти управління ризиком у межах кожної зі стратегії, визначено переваги та недоліки їх застосування в Україні. The essence of risk management and approaches of the authors to the definition of stages of risk management have been analyzed. The academicians have different standpoints on separation of the risk management stages. The separation of the process of risk evaluation into separate risk management stage has been proposed. The particularities of the marketing risks management have been analyzed. The main risk management strategies and risk management techniques within each strategy have been examined. The advantages and disadvantages of risk management techniques have been defined. It has been identified that a considerable part of risk management techniques cannot be used in Ukraine because of the missing relevant standard acts. Also, the efficiency of some risk management techniques is lower than in the European countries or USA. Under the conditions of permanent market transformation processes, the companies which provide the risk management services are going to develop.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25839
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2012. – № 749

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18-85-89.pdf258.91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.