Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/25835
Title: Маркетингові аспекти діяльності туристичних кластерів в Україні
Other Titles: Marketing aspects of activity of tourism clusters in Ukraine
Authors: Копець, Г. Р.
Клімковська, Я. М.
Bibliographic description (Ukraine): Копець Г. Р. Маркетингові аспекти діяльності туристичних кластерів в Україні / Г. Р. Копець, Я. М. Клімковська // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 424–428. – Бібліографія: 8 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: кластер
класифікаційні характеристики кластерів
туристичний кластер
маркетингові методи
туристично-рекреаційна сфера
cluster
classification characteristic of clusters
tourism cluster
marketing methods
tourism-recreation orb
Abstract: Визначено перспективи розвитку туристично-рекреаційної сфери. Розглянуто проблеми удосконалення управління туристично-рекреаційною сферою. Досліджено зарубіжний та вітчизняний досвід діяльності кластерів у туризмі. Розглянуто модель державної участі у регулюванні рекреаційної сфери, показано механізм функціонування туристичного ринку. Визначено маркетингові аспекти розвитку туристичних підприємств у кластері. Ці методи забезпечують підвищення розвитку та зростання прибутковості туристично-рекреаційної сфери. The article perspective of development tourism-recreation orb are considered. The ways of the decision of problems of improvement of management of development in tourism are considered. In the article problem of clusterization in economic of Ukraine also are considered. Foreign and Ukraine experience of clusters introduction and activities are investigated. Models of state participation in regulation of recreation sphere are considered. Mechanism of functioning of tourism market is represented. Factors of introduction of cluster methods in tourism enterprises activity are considered. Marketing aspects of development of tourism enterprises in clusters are determined. This method provides increase of development and profitability of tourism-recreation orb.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25835
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2012. – № 749

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
76-424-428.pdf175.65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.