Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/25390
Title: Аналізування ризиків, що виникають при залученні нових збутових каналів у процесі диверсифікації маркетингової діяльності малих машинобудівних підприємств
Other Titles: Analysis of risks appearing in attracting new sale channels in marketing activity diversification of small industrial enterprises
Authors: Шпак, Н. О.
Кирилич, Т. Ю.
Bibliographic description (Ukraine): Шпак Н. О. Аналізування ризиків, що виникають при залученні нових збутових каналів у процесі диверсифікації маркетингової діяльності малих машинобудівних підприємств / Н. О. Шпак, Т. Ю. Кирилич // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 797 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – С. 162–167. – Бібліографія: 9 назв.
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: ризик
маркетингова діяльність
диверсифікація
АВС-аналіз
канал розподілу
мале машинобудівне підприємство
risk
marketing activity
diversification
ABC-analysis
sale channel
small industrial enterprise
Abstract: Проаналізовано ризики, що виникають у разі залучення нових збутових каналів процесі під час диверсифікації маркетингової діяльності малих машинобудівних підприємств; згруповано їх за сферами виникнення; встановлено, що забезпечення захисту від декількох категорій ризиків, які виявлені під час дослідження, дасть змогу досягти високого показника мінімізації усіх категорій ризиків; запропоновано потенційні шляхи мінімізації або усунення виокремлених груп ризиків. The paper clarifies that taking a positive management decision to diversify marketing activity in the context of its key element (sales) is influenced by plenty of risks. Taking into account the above mentioned, risks appearing in attracting new sale channels in marketing activity diversification have been analyzed; they have been grouped together according to areas of their appearing. The level of the risks importance and probability of taking place have been estimated. It was found that ensuring the protection against several risk types revealed in the study will allow us to achieve a high level of minimization of all risk types; the potential ways of minimization or elimination of risk groups have been proposed. The methods of decreasing probability of the fact that the risk will take place and risk prevention methods are analyzed in order to exclude risk negative impact in diversification of the marketing activity of small machine-building enterprise. The way of application of the “sum” method as one of the types of ABC –analyses is studied to distinguish the biggest threats during distributing channels diversification for small machine-building enterprise.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25390
Content type: Article
Appears in Collections:Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2014. – №797

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22-162-167.pdf180.79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.