DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Антонюк, Галина | - |
dc.date.accessioned | 2014-04-04T09:03:36Z | - |
dc.date.available | 2014-04-04T09:03:36Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Антонюк Г. Освітня практика Києво-Могилянської академії в контексті західноєвропейського схоластичного дискурсу / Галина Антонюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2013. – № 2. – С. 189–199. – Бібліографія: 15 назв. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24224 | - |
dc.description.abstract | На примере образовательной деятельности Киево-Могилянской академии в статье охарактеризирован схоластический метод как важный этап в развитии теоретического мышления в образовании Украины периода XVII —XVIII ст.; показано, что схоластика как метод преподавания философских дисциплин была попыткой преодоления недостаточного развития рационализма в греко-славянском образовании, а также попыткой приобщения к западноевропейскому схоластическому дискурсу и вхождения в европейский образовательный контекст. The article characterizes scholastic method as an important stage in the development
of theoretical thinking in education of Ukraine in XVII-XVIII centuries on the example of the educational activities of Kiev-Mohyla Academy. It is shown that scholasticism as a method of teaching philosophical disciplines, was an attempt to overcome the lack of rationality in the Greek-Slavic
education, and also an attempt of initiation to the Western European scholastic discourse and inclusion into the European educational context. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | uk_UA |
dc.subject | схоластика | uk_UA |
dc.subject | схоластический дискурс | uk_UA |
dc.subject | Киево-Могилянская академия | uk_UA |
dc.subject | философские курсы | uk_UA |
dc.subject | рационализм | uk_UA |
dc.subject | отечественная греко-славянская традиция | uk_UA |
dc.subject | западноевропейская образовательная культура | uk_UA |
dc.subject | scholasticism | uk_UA |
dc.subject | scholastic discourse | uk_UA |
dc.subject | the Kiev-Mohyla Academy | uk_UA |
dc.subject | philosophy courses | uk_UA |
dc.subject | rationalism | uk_UA |
dc.subject | national Greek-Slavic tradition | uk_UA |
dc.subject | Western European educational culture | uk_UA |
dc.title | Освітня практика Києво-Могилянської академії в контексті західноєвропейського схоластичного дискурсу | uk_UA |
dc.title.alternative | Образовательная практика Киево-Могилянской академии в контексте западноевропейского схоластического дискурса | uk_UA |
dc.title.alternative | Educational practice of Kyiv-Mohyla Academy in the context of West European scholastic discourse | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2013. – №2
|