https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/24035
Title: | Когнітивне навантаження студентів із різними стилями навчання |
Other Titles: | Когнитивная нагрузка студентов с разными стилями обучения Cognitive load of students with different learning styles |
Authors: | Деркач, Тетяна |
Bibliographic description (Ukraine): | Деркач Т. Когнітивне навантаження студентів із різними стилями навчання / Тетяна Деркач // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 55–63. – Бібліографія: 12 назв. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Keywords: | подготовка студентов химических специальностей информационно-коммуникационные технологии когнитивная нагрузка training of students of chemical specialties information and communication technology cognitive load |
Abstract: | Статья посвящена проблеме педагогически взвешенного и целесообразного применения информационно-коммуникационных технологий в подготовке студентов по химическим дисциплинам. Изучены корреляции между суммарной когнитивной нагрузкой обучающихся с использованием различных электронных ресурсов и сформированными у них учебными предпочтениями. Применение описанной в статье методики позволяет контролировать когнитивную нагрузку студентов, а также прогнозировать и предотвращать ее излишнее повышение. The article deals with the problem of pedagogically reasonable and appropriate use of information and communication technologies in the course of teaching chemical disciplines to students. The author studies correlations between the total cognitive load of students with the use of various electronic resources and already formed learning preferences. The use of the techniques described in this article allows one to control the cognitive load of students as well as to predict and prevent its excessive increase. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24035 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №6 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
8-55-63.pdf | 466.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.