Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/24032
Title: Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу
Other Titles: Личностно-профессиональное развитие педагога в контексте компетентностного подхода
Personal and professional development from the standpoint of the competence approach
Authors: Микитюк, Оксана
Bibliographic description (Ukraine): Микитюк О. Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу / Оксана Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 32–38. – Бібліографія: 13 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: развитие
личностно-профессиональное развитие
развитие в условиях непрерывного образования
профессиональное благополучие
development
personal and professional development
development in conditions of continuing education
professional well-being
Abstract: Смысл профессиональной жизни как составляющей педагогического развития является ведущим фактором становления личности. Изменения объективных обстоятельств в непрерывном образовании педагогов имеют оттенки направленности, постепенности и сознательно увеличивают роль саморазвития педагога. Истоки профессионализма объективно и субъективно обусловлены сущностью его жизни и уровнем профессионального благополучия. The meaning of the professional life, as a part of pedagogical development is the leading factor of a personality becoming. Changes in objective circumstances in the continuous education of teachers have shades of focus, continuity and consciously increase the role of a teacher’ self-development. The origins of professionalism are determined objectively and subjectively by the essence of his/her life and the level of professional well-being.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24032
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5-32-38.pdf365.66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.