https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/24032
Title: | Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу |
Other Titles: | Личностно-профессиональное развитие педагога в контексте компетентностного подхода Personal and professional development from the standpoint of the competence approach |
Authors: | Микитюк, Оксана |
Bibliographic description (Ukraine): | Микитюк О. Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу / Оксана Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 32–38. – Бібліографія: 13 назв. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Keywords: | развитие личностно-профессиональное развитие развитие в условиях непрерывного образования профессиональное благополучие development personal and professional development development in conditions of continuing education professional well-being |
Abstract: | Смысл профессиональной жизни как составляющей педагогического развития является ведущим фактором становления личности. Изменения объективных обстоятельств в непрерывном образовании педагогов имеют оттенки направленности, постепенности и сознательно увеличивают роль саморазвития педагога. Истоки профессионализма объективно и субъективно обусловлены сущностью его жизни и уровнем профессионального благополучия. The meaning of the professional life, as a part of pedagogical development is the leading factor of a personality becoming. Changes in objective circumstances in the continuous education of teachers have shades of focus, continuity and consciously increase the role of a teacher’ self-development. The origins of professionalism are determined objectively and subjectively by the essence of his/her life and the level of professional well-being. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24032 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №6 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5-32-38.pdf | 365.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.