https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/23986
Title: | Соціально-психологічна концепція когнітивного розвитку молодших школярів |
Other Titles: | Социально-психологическая концепция когнитивного развития младших школьников Social and psychological conception of cognitive development of junior schoolchildren |
Authors: | Войцеховська, Оксана |
Bibliographic description (Ukraine): | Войцеховська О. Соціально-психологічна концепція когнітивного розвитку молодших школярів / Оксана Войцеховська // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 5. – С. 158–166. – Бібліографія: 12 назв. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Keywords: | когнитивное развитие ассимиляция и аккомодация оборотность интеллектуальных операций интериоризация екстериоризация интеллектуальная инициатива системная дифференциация децентрация умственной деятельности cognitive development assimilation and accommodation circulation of intellectual operations іnterisation еkstarisation intellectual initiative system differentiation decentration of mental process |
Abstract: | Исследование когнитивного развития (познавательных процессов и способностей), связанное с перестройкой систем, образованием новых структур, традиционно происходит в разных психологических направлениях и школах на основании констатирующего лабораторного эксперимента. Определены многочисленные механизмы, принципы, феномены и показатели развития познавательной сферы человека. Research of cognitive development (cognitive processes and capabilities) related to alteration of the systems, formation of new structures, is traditionally conducted in different psychological directions and schools on the basis of ascertaining laboratory experiment. The author determines numerous mechanisms, principles, phenomena and indices of human’s cognitive sphere development. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23986 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №5 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
22-158-166.pdf | 382.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.