https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/23907
Title: | Информационная инженерия как предмет преподавания |
Authors: | Казыми, Парвиз |
Bibliographic description (Ukraine): | Казыми П. Информационная инженерия как предмет преподавания / Парвиз Казыми // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 770 : Інформаційні системи та мережі. – С. 164–168. – Бібліографія: 10 назв. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Keywords: | библиотечная деятельность информационная инженерия информационное обслуживание информационный рынок информационные угрозы информационное моделирование library activities information engineering information service information market information threats information modeling |
Abstract: | Описано деятельность современной библиотеки, которая с позиций информационной инженерии характеризуется такими десятью параметрами: 1.Теория информации. 2. Классификация информации. 3. Информационная среда и информационное пространство. 4. Информационное моделирование. 5. Информационное обслуживание. 6. Информационный рынок. 7. Информационные ресурсы. 8. Информационно-поисковые системы. 9. Информационные угрозы и войны. 10. Информационная безопасность и информационная защита. The article contains the description of modern library activities, such as the information engineering, and describes the following ten characteristics: 1. the information theory; 2. the classification of information; 3. the information environment and space; 4. the information modeling; 5. the information services; 6. the information market; 7. the information resources; 8. the information retrieval systems; 9. the information threats and wars; 10. the information security and protection. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23907 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Інформаційні системи та мережі. – 2013. – №770 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20-164-168.pdf | 344.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.