Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/23856
Title: Методика вивчення словотвору української мови іноземними студентами
Other Titles: Методика изучения украинского языка иностранными студентами
Methods of teaching Ukrainian to foreign students
Authors: Дзеньдзюра, Надія
Bibliographic description (Ukraine): Дзеньдзюра Н. Методика вивчення словотвору української мови іноземними студентами / Надія Дзеньдзюра // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 4. – С. 27–32. – Бібліографія: 12 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: украинский язык как иностранный
словообразовательное гнездо
организация учебной работы
разнотипные задания
Ukrainian as a foreign language
word building nest
organization of the educational process
tasks of different levels
Abstract: В статье осуществлена попытка использования словообразования, а именно словообразовательных гнезд, при изучении украинского языка как иностранного, что в свою очередь открывает широкие возможности для организации учебной работы и способствует быстрому и качественному усвоению новой лексики. Разработаны задания разного уровня сложности. Исследование проведено на примере словообразовательных гнезд параметрических прилагательных с вершинами-антонимами глубокий–мелкий. The article makes an attempt to show how the use of word building, the use of word building nests in particular, opens broad possibilities in the process of the organization of teaching Ukrainian as a foreign language and facilitates quick and qualitative new words learning. The author has developed tasks of different levels. The research was conducted on the example of word building nests of parametric adjectives with top-antonyms, such as deep-shallow.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23856
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4-27-32.pdf372.74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.