DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Шандрук, Світлана | - |
dc.date.accessioned | 2014-02-28T11:09:56Z | - |
dc.date.available | 2014-02-28T11:09:56Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Шандрук С. Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів / Світлана Шандрук // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 203–210. – Бібліографія: 9 назв. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23726 | - |
dc.description.abstract | В статье определяются основные подходы к учебе в процессе повышения квалификации американских учителей, а именно: поведенческий – изменение профессионального поведения учителя; когнитивный – развитие профессионально педагогического интеллекта учителя; личностный – развитие личности учителя; андрагогичный – специфика “взрослого ученика”; социально-психологический – совершенствование профессионально коммуникативной культуры учителя. The article determines basic approaches to education in the process of
American teachers’ professional development. They are: behavioral approach that is a change of teacher’s professional conduct; cognitive approach is the development of teacher’s professional pedagogical intellect; personal approach is the development of teacher’s personality; androgenic approach is the specificity of “adult student”; social-psychological approach is the improvement
of teacher’s professional communicative culture. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | uk_UA |
dc.subject | поведенческий подход | uk_UA |
dc.subject | когнитивный подход | uk_UA |
dc.subject | личностный подход | uk_UA |
dc.subject | андрагогический подход | uk_UA |
dc.subject | социально-психологический подход | uk_UA |
dc.subject | behavioral approach | uk_UA |
dc.subject | cognitive approach | uk_UA |
dc.subject | personal approach | uk_UA |
dc.subject | androgenic approach | uk_UA |
dc.subject | social-psychological approach | uk_UA |
dc.title | Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів | uk_UA |
dc.title.alternative | Основные подходы к учебе в процессе повышения квалификации американских учителей | uk_UA |
dc.title.alternative | Basic approaches to education in the process of American teachers’ professional development | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №2
|